duminică, 10 august 2014

Aleg cartea in formatul tiparit

Ce se intampla in ziua de azi cu tinerii nostri care  nu-si mai doresc sa citeasca si nu mai sunt preocupati cu cartiile minunate sau sunt unii carora le placea enorm de mult sa citeasca dar au renuntat la aceasta placere a vietii si nici nu-si mai aduc aminte cand au citit ultima data o carte si nici macar ei nu se intreaba ce sa intampla cu ei.Oare multi dintre ei nu stiu ca cititul unei carti ii ajuta sa-si dezvolte memoria si vocabularul?De ce invatatorii,profesorii nu le mai dau eleviilor sai in vacanta cea mare sa citeasca anumite carti dupa care sa faca rezumate cu ceea ce au citit asa cum faceau cu multi ani in urma?
Eu una imi aduc aminte si acum ca in acele luni calduroase de vara in care abia puteai scoate capul pe usa afara de caldura stateam in casa si savuram parfumul care il dadea cartea care o citeam si imi imaginam scenele pe care le citeam,iar in ziua de azi sunt cineva datorita cartiilor citite si nu regret nici o clipa ca am citit mult si le multumesc ca m-au ajutat in viata.Tin minte ca intotdeauna abia asteptam sa citesc cartile propuse de profesori deoarece stiam ca mereu am ceva de invatat din ele si ca ma ajuta sa-mi dezvolt imaginatia si nu ma lasam pana nu o citeam pana la sfarsit deoarece imi doream sa aflu deznodamantul final fiind foarte curioasa sa aflu ce se intampla in final cu personajele povestii.
Dintre toate cartile cel mai mult imi placeau si imi plac in continuare basmele populare si povesti nemuritoare unde intram intr-o lume cu printi si printese frumoase,iar intotdeauna binele si dragostea invingeau  raul.
Cu toate ca anii au trecut si acum am si eu un copil dar inca imi place sa-mi aduc aminte de Alba-ca-Zapada,Aventurile lui Pinochio,Capra cu trei iezi,Cele mai frumoase povesti scrise de H.C.Anderson,Danila Prepeleac,Punguta cu doi bani,iar lista poate sa continue mult si sincer abia astept sa creasca fetita mare si sa-i pun aceste carti in palmele ei si sa o indemn sa le citeasca.







De multe ori i-am auzit pe cei tineri de e-book-uri si mereu m-am intrebat de ce aleg asa ceva deoarece cu ele nu pot simti mirosul de foaie statuta si  placerea de a citi sau rasfoi o carte.
Pentru cei care doresc sa inlocuiasca e-book-urile cu o carte adevarata ii invit pe litera unde vor gasi toate genurile de carti si sunt sigura ca vor alege ceea ce li se potriveste si nu vor regreta ca au ales varianta cartilor in formatul tiparit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu